Herätyskokous yrittäjän strategiatyöstä ja myyntiargumenteista

Markus Westerlund on pitkän linjan strategia-ammattilainen. Uransa aikana hän on konsultoinut 150 yritystä ja vetänyt niissä 67 strategiaprosessia. Nyt hän vannoo digitaalisen markkinoinnin ja amerikkalaisten menestyjien, kuten Russell Brunson ja Tony Robbins, nimeen. IT-mikroyrittäjäseminaarissa oli hurmoksellista herätyskokouksen tunnelmaa, kun Westerlund latasi kuulijakunnalle oppejaan.

Mikroyrittäjällä strategia voi olla korvien välissä ja Westerlundin mukaan strategia on vastaus kysymykseen ’miten’. Strategian ei pitäisi olla kiveen hakattu vastaus, vaan nippu reunaehtoja, joiden suuntaisesti yritystä luovitaan kohti tavoitetta.

”Jos sinulla mikroyrittäjänä on strategia, sen toteutumista ohjaa korviesi välissä oleva tarina. Kun pystyt luomaan voittajan mielen ja positiivisen tarinan korviesi väliin, puhut itsellesi positiivisen strategisen suunnitelman. Tässä täytyy muistaa, että tunteet eivät ole totta, ne ovat kuvitelmaa. Jos annat tunteiden päättää mielentilasi, et pääse pitkälle”, Rdigo Oy:n Markus Westerlund sanoi.

”Ketterä strategia määrittää sektorin, jonka sisällä edetään kohti tavoitetta, vaikka alus erilaisten tuulien mukaan luoviikin. Keinot tavoitteen saavuttamiseksi voivat muuttua, kunhan suunta pysyy samana. Kun strategiaa toteuttamassa on enemmän kuin yksi ihminen, toimii yhteisen suunnan varmistavana kompassina yhteisesti määritelty työn merkitys”, kertoi Westerlund.

Merkityksen myyminen – ja kuulokkeet korviin!

Markus Westerlund opettaa ajan hengen mukaisesti myymään merkitystä palvelun sijaan. Ajatuksena on miettiä, mikä on asiakkaan saama hyöty, kun hän ostaa sinun apuasi? Hurmoksellinen esiintyjä tosin haluaisi lopettaa ’myynti’-sanan käyttämisen kokonaan sen negatiivisten mielleyhtymien takia.

”Onko myyminen asiakkaiden rahojen nappaamista? Mitä jos puhuisimme pikemminkin asiakkaan auttamisesta, maksuttomasta konsultoinnista? Älä myy asiakkaan huonoutta ja omaa paremmuuttasi, vaan uusia mahdollisuuksia ja tietoa, miksi asiakkaan kannattaa niihin tarttua. Kukaan ei halua projektia eikä projektipäällikköä, vaan hyveen, joka on projektin takana. Se on sinun myyntituotteesi; asiakkaan tavoittelema ja häntä hyödyttävä lopputulos”, puhui Westerlund nyökyttelevälle yleisölleen.

Esityksensä päätteeksi hän kaivoi taskustaan salaisen aseensa: langattomat kuulokkeet. ”Nämä kulkevat aina taskussani. Käytän vapaat hetkeni siihen, että kuuntelen oman alani gurujen podcasteja tai tubetuksia. Tehkää samoin, sillä se todellakin kannattaa. Näiden avulla olen kehittänyt omaa kilpailuetuani”, Westerlund julisti.

”Kuuntelen joka päivän yhden pätkän, ja myyn saamaani tietoa asiakkaille. Tärkeintä on löytää edelläkävijät. Älä tee, kuten sinua huonotuloisemmat, vaan ota mallia oman alasi miljonääreistä. Olen aina tykännyt itse keksiä asioita, mutta nyt olen lopettanut keksimisen, ja teen just tasan tarkkaan, mitä miljonäärit käskevät”, Westerlund totesi.

Ota Markus Westerlund seurantaan ja katso, miten hän itse omia neuvojaan käytännössä toteuttaa. Westerlundilla on valmis tuote, jonka hän aikoo lanseerata globaaleille markkinoille tehdäkseen vuoden aikana miljoonan Click Funnels -markkinoinnin avulla.

RDIGO Oy

Rdigo on digiseniorien iskuryhmä, jonka erikoisalaa on strategian yksinkertaistaminen ja toteutuksen nopeuttaminen. Rdigon asiantuntijat auttavat yrityksiä haastamaan ajatteluaan ja innostavat koko organisaation toteuttamaan strategiaa käytännössä.

VINSSI

Mikroyrittäjäseminaari on projektialalla toimiville mikroyrittäjille ja yrittäjyydestä kiinnostuneille IT-konsulteille luonteva tilaisuus tavata ja tutustua muihin IT-alalla toimiviin mikroyrittäjiin. Vinssi järjestää seuraavan mikroyrittäjien verkostoitumistapahtuman lokakuussa 2018. Voit vaikuttaa tapahtuman sisältöön vinkkaamalla Minna Reinolle, mikä aihe sinua kiinnostaa, tai kenen esityksen haluaisit tilaisuudessa kuulla. Tutustu projektinhallinnan ammattilaisverkosto Vinssiin tarkemmin täällä.
 


Minna Reino

Vinssi by Project-IT

minna.reino@project-it.fi

040 515 6325

Jaa artikkeli:

Lataa IT-ostamisen ABC -opas!

Asiantuntijoiden kanssa yhteistyössä kirjoitettu IT-ostamisen ABC pitää sisällään paljon käytännönläheisiä ohjeita IT-ostamiseen.

Project-IT Vinssi on projektinhallinnan ammattilaisten verkosto, joka mahdollistaa heille väylän arvostettujen suomalaisten yritysten erilaisiin projektitoimeksiantoihin.